Friday, December 30, 2011

11 questions.. from my frenz...


hye all.. skang ni idea untuk menulis masih blum muncul...
so aku akan jawab soalan yg kwn aku lontarkan..
mane tau korang jgn dpt kongsi maklumat uhuhuu..

  1. What is your full name as in IC? - MOHD AZSMAN SHAH (xde kaitan dgn raja pun..huhuhu)
  2. What would you be in ten years from now? -maybe one of government staff with a family and kids..:)
  3. If you stranded at the island who do you prefer to be with? - my family because they r important 4 me...
  4. Beauty or brain? - Brain with a simply beauty of attitude...
  5. Your best feature is.....? -laugh... because it a medicine of sadness..
  6. What do you think about me? Haha Ok jangan jawab. bukan ni. bukan. Back to the topic then, What are you proudest of in your life?- bout u?? hehe just a nice mystery fren kihkihkih:P .... im proud of my life..coz its special..
  7. What is your earliest memory? - memories of being kids..wanna play more eat more.huhuhuu
  8. Do you have any regrets? - yup.. which is i didn't get to learning something from my late beloved father...:(
  9. Did you have a nickname? How’d you get it?- man (mak ayah bagi) gabei (mse sekolah sbb diorang tgh kecoh2 pasal presiden mugabe) bulat (kwn aku kt sekolah gak pgl aku cmtu ) mok (mase ikm sbb aku gemok:P) 
  10. What has helped you the most in your grief or sad? - a mirror i think... just do as mine.. when u feel sad...jst look at the mirror and smile to ur face..mybe u can make the sad become a smile some how... :P
  11. Is there something about me that you’ve always wanted to know but have never asked? -knpe sepi tanpa cerita huhuhuhu :P:P:P 
kredit to boss of gadisberstokinbelang.blogspot.com... :)

Wednesday, December 28, 2011

Korang pernah x???

Ai geng.. hahahaha... sje je aku wat entry gempak ckit(pasan je ni)...:P
bukan ape aku sje nk cerita ....sebelum tu aku nk tnye dlu... korang ade tak mase zaman kanak2 @ bdk2 dlu teringin sgt akan sesuatu.. tapi...
TAK DAPAT!!
pernah x?? klu ade.. jgn risau k.. insyaallah akan ade rezeki untuk korang memilikinya....
ha.. aku baru2 ni dgn muka tak malunya.. aku dengan selambanya.. memilih untuk membeli set yg lme dh aku idam kan..heheheehe nk tau tak?????


SILE LIHAT LAMPIRAN hehehehe :)

 train play set... huhuhuhu
dh lme mengidam woo..
so kali nih gaji aku bli...hehehehehe...
best gak main benda alah ni.. walaupun umo dh pulohan..huhuhu..kemeriahan...
TERBAIK!!! :-D


TGK2!! aku dh psg kete api nih.. cun giler la...
di dtangkan dgn 2 btg pokok krismas...(kedek)
bateri dijual berasingan..hehehehe
seronok sgt...
yelakan zaman keriangan dpt jgk dirasai...
walapun zaman tu telah berlalu..
namun.. aku
tetap aku...
cerita aku..
pilihan aku..:)



amacam thriller x???hehehee



Hati Panas...

Sememangnya ari ni.. terutamanya mlm ni hati aku sgtla panas...
ntah kenapa semuanya mcm saje2 nk buat aku panas hati... lalu darah pun mcm naik je kt kepala..
semak!! memang menyemakkan kepala yang aku rse nk tenang ckit..
bukan nak merungut....tapi memang hati panas..
mane taknye.. denga ketakSABARan org.... keKERENAHan org... keROSAKan benda.. satu-satu..
dtg buatkan kepala aku sesak...
mula la jd serabut je pastu.. rase nk marah jer.... mak aku bru je kte.. dugaan la tu... tapi....
aku mcm x thn dugaan ni.. sebab aku mcm x tenang....rase nk marah....
mungkin.. aku akan tenang lepas menaip mcm ni...lepaskan semua..
lg pun ade yg aku akan pergi untuk mengadu....hmmmmmmmmm
tapi SAMPAI BLE????????

nk mrh2???
nk serabut???

maknenye..kne cari laut la aku........
tgk pokok ker....
cri ketenangan..
kelengangan...
rase nk makan!!


Tuesday, December 20, 2011

Semangat Harimau Yeay!!!

salam.... ai kwn2.. tq coz setia dgn blog aku ni.. jika ada :P.. 
bukan ape tajuk pun dh berubah.. sejajar dgn temanye lah kan..huhuhuhu tema aku kali ni Harimau Malaya..
kuning itam hihihi.. semangat tgk final Kt indon aritu la.. aku tukar ni..hehehe lg pun bru jumpe bju kene dgn saiz aku ni hahaha... so aku abadikan dgn penampilan terbaru blog aku..
harap2nya lepas ni skuad2 kite akan mempamerkan aksi yg bgus dimasa akan dtg... buktikan Malaysia Boleh!!!
huhuhu semangat gile..kan
huhuhu
so
2012 semakin hampir... jadi aku akan coret2 ckit kt cni dlm edisi yg terbaru........
sekadar ini bg pengenalan..
semuanya tentang PILIHAN..........

:)

Thursday, December 15, 2011

Wednesday, October 26, 2011

kembara............


kembara..
x disangka.. x diduga..

kembara..
rase jauh.. rase seronok..

kembara..
jalan raya..lebuh raya..

kembara..
jambatan panjang...masa x panjang..

kembara..
ke barat..ke utara..

kembara..
berjalan..berhenti..

kembara..
ada kanan...ada kiri..

kembara...
LPT dan PLUS...NKVE dan SKVE...

kembara..
redah kenduri..makan free...

kembara..
riuh rendah..ketawa indah..

kembara..
wira..semata-mata kerna wira..

kembara..
makan..makan..makan..

kembara..
kad...duit dan kad...

kembara..
kenangan..ingatan..

kembara..
rezeki..dari Dia Illahi..

Sunday, October 23, 2011

Aku Bukan Sempurna..........


semua manusia bukan sempurna..aku tau tu..
aku manusia bukan sempurna..aku lg tau tu..
kelebihan x nmpk..kelemahan jelas kelihatan..
lalu berjalan la dlm keresahan......

masih dlm kekurangan ... aku tau tu.....
masih dalan kekeliruan..aku lg tau tu..
yg mane nk dikejar..yg mane nak dilari....
lalu berlari dlm kegelapan..

masa adalah emas.. aku tau tu...
hidup adalah ujian... aku lg tau tu..
kenapa masih belum sedar...kenapa masih tanpa sedar..
lalu terus hanyut dgn angan2...

menebal muka itu tak malu.. aku tau tu...
kite ade org buat x tau lg la kite malu...aku lg tau tu...
kenapa masih benci..kenapa masih menjauhi..
tatkala hati mahu mohon maaf..tatkala hati masih blum berkeras..
berlalu bagai di tiup angin.....

hujan itu rahmat.. aku tau tu..
hujan itu membuat kan kita kuyup..aku lg tau tu..
gembira utk hari itu..ceria utk hari itu..
dapt jd pengubat hati..pelengkap sanubari..
lalu senyum x sudah...ati x gundah....

kelam itu malap.. aku tau tu..
cahaya terang itu lampu.. aku lg tau tu..
dari gelap untuk terang...
usaha tetap diteruskan...
lengkapkan beberapa yg masih tak cukup..
baiki kerosakan..baiki kelemahan..
tatkala peluang masih ada..
sebab aku.....BUKAN SEMPURNA....

# x salah untuk diberi peluang kedua.....sebab kita sentiasa melakukan kesilapan.. sebab kita manusia..

manz319
"only us can choose our path of life"


Saturday, October 8, 2011

KONVO 2011 - Tawa Indah Senyum Meriah.............

majlis aku hari ni........
konvo....
kini aku bergelar graduan ..
hehehe gembira rasenye sebab sekarang diploma yg aku belajar telah diiktiraf..
dengan selesainya konvo nih aku sudah kompeten dalam kelayakan diploma ..walaupun sekadar diploma..
aku gembira. sebab aku telah menaiki satu lg anak tangga..

di tahap ni aku berhenti sebentar.. bukan tuk berhenti terus.. cuma keadaan yang belum mengizinkan...
tapi papepun hari ini.. minggu ini hari yg bersejarah bagi aku...sebab aku meraikan semuanya dalam satu......
termasuklah konvokesyen yg baru siang tadi selesai......
gembiranya aku kali ni aku nk kongsi ngan semua.. walaupun ade yang x baca aku nye post.. tapi inilah inspirasi dari hati aku...

firstly. 5 hb.... 10 bulan kte2..(sekadar maklumat)
secondly.. 7 oct.. my precious birthday..huhuhuhu jasa mak xkan aku lpe..x kerna rezeki Allah dan susah payahnya..aku takkan lahir..takkan ada dgn korang semua..
8 oct.. the day of the convocation day...Yeay!!!!!!!!!!!!
9 oct...meeting .........(j.f.y.i)huhuhuhu

so aku amatlah gembira.. dengan keizinanNya.. aku rasa gembira minggu ni..
so arini punye cerita.. sesi bergambar satu hari....fuhh penat jgk la..kalah artis woooo
hehehe.. papepun mendapat diploma dan berjumpa kwn2 semula adalah yg istimewa..
bukan ape.. masing2 dh mula dgn haluan.. dgn jalan.. maka bnyk la cerita...bnyk la tajuk..huhuu
apelagi PICC bergema la dgn suara kite orang nih....hahahah

papepun TAHNIAH...SEMOGA KORANG BERJAYA DI MASA DEPAN...............itulah doa aku tuk korang sume...semoga berjaya bahagia hendaknya...
2 KATA PENUTUP...............

TERIMA KASIH ..................................&....................................MAAF..................................
segala yg dtg dari aku.. sebab aku bukan sempurna.. tp korang takkan aku lupa.. :)









fotoshuttt.............................
my famili........










Saturday, October 1, 2011

Aku hari ni..........................................

aku hari ni...........
bermula menapak.. satu persatu..
masuk ke alam kerjaya.............
walaupun bukan setara dgn kelayakan.. 
aku cuba utk belajar..........
dari bawah..

keje bese je.. jd operator kilang..huhuhu tapi usaha utk mencari
keje yg sesuai tetap di teruskan..huhu
bukan ape buat mase ni cukupla tuk buat belanja..
klu dok umah je x buat pape..
makin berlemak la aku nih..hehehe
aku sekarang masih mencuba..
cari yg terbaik
tuk jd yg terbaik...
andai rezeki ada untukku..
akan ade ruang utkku..
menjadi yg terbaik...



insyaallah.......
bukan kereta aku.... posing sesaje je.....300k spe mau???




raya yeay!!!! gmbr2 raya... hahaha gle lmbt :P

anak buah sulung................ske sgt huhuhu

ucapan raye dari aku......

MANZ.................amacam jadi x???huhuhu

pagi raye.. posing dulu... :P

my family 2011 tapi kakak aku lmbt blik so ini je yg ade.. :)

ain.. cute x??

kakak ain.. ecah :) ayu bertudung.............

model jeriji besi

pakcik ajar anak buah main bunga api....huhuhu

eh korang nih!!! men leklok :)


PESTA BUNGA API HEHEHEHEHE....................


Saturday, September 24, 2011

Raya yeay!!! hahaha (versi flashback)

hahaha... org dh berkurun cerita sal raye.. aku pun bru la nk cte sal raya...
 papepun inilah kisahnye..

raye kali ni mcm bese...memang kurang meriah lepas abah aku xde.. tapi thun ni aku beraya dgn sederhana.. tapi Alhamdulillah ade rezeki aku utk mngenakan tema raya kali ni... COKLAT..itu la tema itulah pembaharuan dalam raya kali nih.. mula2 aku igt nk merah.. tapi ramai warga dh bersetuju utk coklat...XDE Aroh la hehehehe,,, 

yg best raya thun ni bg aku adalah aku... dapat menghabiskan bunga api yg aku beli aritu hahahaha...
anak buah aku x blik lg tapi aku dh abiskan separuh..hahaha
punyela mengidam nk main.. so kali nih.. habis-habisan aku kerjakan hahaha....
ni ha ade gmbr yg aku smpt tgkp..huhuhuhu



Saturday, September 17, 2011

Aku kembali............

wah.. x sangka aku dapat kembali ke alam maya yang aku rindukan hahahaha..
nme pun dah kaki tenet... resah jgak aku dibuat nye.....papepun aku epi dapat kembali.. walaupun utk seketika.... melepaskan miang2 jari aku ni... nk sgt die bercerita..hehehehe

kebetulan ari ni Hari Malaysia............. so aku nk wish korang Selamat Hari Malaysia..
semoga kemakmuran dapt dikekalkan... oleh kita generasi muda.....
AKU ANAK MALAYSIA!!!!!!!

Friday, July 22, 2011

Alhamdulillah......


bersyukur kita ke hadrat Illahi,atas kurniaan rezeki,kesihatan,kasih sayang dan mcm2 lg....
kdg2 kite pk.. kdg2 kite lpe...
kdg2 kite takut kdg2 kte brani,,
itulah kita manusia...

seperti mana aku juga mnusia seperti korang..
pg td selamat lah seorang lg hamba Allah kerana telah dijemputNya...
di harap tenang di sana...

sekali lg ingatan aku.... mengimbau saat 3 thun dlu.. di mana
aku sendiri mengalami orang yg tersayang yg sudah pun dijemput Allah..
saat dari mula senyuman pada waktu pg yg terukir..
sihat kelihatannya......
sampai la saat.. aku pergi meninggalkannya seorang diri...
insyaallah semoga selamat hendaknya...

air mata utk meredakan...
gambar utk tatapan...
akal utk mengingati....
dan doa tuk mengiringi...

selamat hendaknya dunia Akhirat.........
manz319 2-zero-one-1



Wednesday, July 20, 2011

putaran jam adakah akan berpatah balik????

jam.. suatu alat masa yg semua org perlukan..
di situlah jam,minit dan saat.. yg amat penting dlm menjalani hari2,,
tapi adakah kita sudah menggunakan masa itu dgn baik????aku dlm 2 3 arini fikir kan soalan nih..
bukan ape kadang2 rase nk putar kan jam semula ke waktu dulu.. tapi kenyataan adalah realiti..
x boleh dikembalikan masa yg telah pergi...
yg tinggal...
hanyalah kenangan..

kdg2... rase nk putar jam tu balik..
kdg2...rase nk stopkan jam sebentar..
kdg2 tgk jam pun x tau nk wat ape...............
sebab aku..
mcm x gnekan masa yg lalu..
tapi itu untk renungan aku sendiri...
realiti..adalah sekarang...akan datang ..................

adakah aku akan menggunakan dgn baik????????????????/
aku cuba!!!!!

manz319 -2-zero-one-1-


Friday, July 15, 2011

jangan menyerah.........

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa

repeat reff1
repeat reff2



aku ske lgu ni... kdg2 bleh dapat inspirasi..
juga muhasabah diri.
juga motivasi diri..
agar x putus asa...
dalam kehidupan...


manz319-2-zero-one-1

Monday, July 11, 2011

what's in my mind?????

wah!!! mcm bese tgk je kan ayat kt atas nih??? xde ape.. korang bertuah sbb aku nk cte sal ape yg ade dlm pkran aku skang..
skang dh pukol 3 pagi... mata x mo pejam lg.. hati yg tgh rindu.. coz td dpt ckp kjap je .. yela kan org tgu lme :P
papepun sowi ea.... huhuu
ok ape yg ade dlm pkran aku skang????
of coz la... new post blog la.. pk2 nk wat entry....
x reti lak nk wat entry best2..
not very interesting really.
erm.. aku akan listkan ape yg ade dalam otak aku skang...

1-pk nk cri kje..
2-teringat sidia..
3-pk ape yg akan datang esok/mggu depan/bulan depan/thun depan
4-sediakah aku menyambut Ramadhan??
5-pk nk modified kete(walaupun bukan aku tuannye)
6-musykil knpe bulan ni MARA x Bagi duit..........
7-pk nk post ape kt fb(not sure yet)
8-pk nk melancong
9-pk nk tmbh lagu Jepun..
10-berangan2 dengan impian (aku dan dia)huhu malu rse :P

tu la yg ade dlm otak aku skang....
bnyk lg yg belum muncul...
tapi kdg2 mls layankan sgt sbb
nk lengangkan highway dlm otak huhuhu....

papepun.. life must go on...go forward...look back when we lost..
because... from where we come is where we came back..

harap sume kwn2 epi2 slalu k...
all the best to all..........

manz319 -2-zero-one-1-

Friday, May 6, 2011

kita manusia.............

Kita manusia..

Semuanya ada pendapat..

Semunya ada hujah..

Semuanya tegakkan hujah masing2..

Semunya pangkah hujah masing2..


Kita manusia..

Ilmu tinggi diangkat..

Ilmu kurang di pijak..

Duit lebih lindungi..

Duit kurang di benci..


Kita manusia..

Kebenaran yg kita sangkalkan..

Kesalahan yg kita akurkan..

Kebenaran menjadi palsu..

Kesalahan menjadi isu..


Kita manusia..

Salah orang mmg nmpk..

Salah sendiri..pandai sembunyi..

Betul org buat2 x nmpk..

Betul sendiri ..tunjuk bg org nmpk..


Kita manusia..

Memang dunia kita berkongsi..

Memang dunia kita sangsi..

Sebab kita ada hati.

Sebab kita x reti2..


Kita manusia..

Ego x kira masa..

Umur di ukur..

Sijil di tengok..

Ego..adakah tinggi mengikut umo dan sijil???


Kita manusia..

Cemburu setiap masa..

Boleh kata membabi buta..

Serang tanpa usul periksa.

Salah sangka malulah diri..


Kita manusia..

Perlu sentiasa perbaiki diri..

Perlu sentiasa berbakti..

Orang berbudi kita berbudi..

Orang berbakti kita berbakti..


manz319 2-zero-one-1

Fakta…

aku seorang bz body (fullstop!!)

Klu sape2 knal aku msti tau……….

Positif bg aku - just amik berat……nk tau cerita org.. (perkembangan terbaru)

Negative bagi aku- diorang(jika ada)akan kata aku jage tepi kain diorang..sebok hal diorang.

Aku bukan ape setaka tnk tau perkembangan..bukan nk menyebok die mkn ape,tdo ke…erm ntahlah.. tapi aku sendiri ade benda yg aku x bpe nk cte ngan org.. ade la certain2 part……

Aku mmg macam nih…nk wat cmne kan..tapi just amik berat.. tapi klu x ske..benda leh setel hahahaha bgtau n I will go away………………. If im nothing here why I can sit watch u doing something..doing nothing but mmg something..

Fikir2 balik….

Ade ker.Yg amikberat…… timbang kilo akunih..

Klu ade ok la….. x sia2 la aku wujud or munculkan diri.. kat cni..

Klu xde ok la…. X tmbh berat korang..hahaha

Tapiakupaham masing2 adehidup masing2..jalan masing2.haluan masing2..

Silakan… dengan haluan..dgn hidup.. sebab aku………setiasa ada di sini..

Dengan haluan…dengan hidup aku skang….

Stidak2nye..family aku ade..Alhamdullilah..walaupun seorang telah pergi.. aku…syg mereka..

Paling tidak pun..klu aku dapat ringankan beban diorang.. aku epi dah……sebab aku lahir ade jgak yg leh aku wat..dalam berbakti.. bukan untuk meninggi diri Cuma.. aku fikir klu aku (mohd azsman shah) wujud di sini dapat gembirakan orang.. walaupun ckit aku akan epi..

Sebab setidak2nya kewujudan aku ada gunanya…. Memang tugas manusia untuk jadi khalifah muka bumi..aku tau tu.. Cuma…. Kepuasan hati semua kau tak dapat nk penuhkan sbb aku manusia biasa…..

jadi.. ini aku....


manz319 2-zero-one-1

Selesaiii.......

Sekarang telah selesai semuanya..selesai dalam pembelajaran aku dalam diploma.. diploma yg aku harap akan lulus dan aku akan gunakannya dalam pencarian kerjaya aku selepas ni..belajar?? masih ragu2 mungkin di masa lain insyaallah bukan ape.. ade yang lebih aku peningkan atau fikirkan… masa depan..masa lalu… kadang2 amat memeningkan.. sebab diri aku adalah aku…aku masih termenung di atas pagar……menunggu masa jatuh…..atau pun bagaikan lalang……..bergerak mengikut angin….

Klu kekanan arah angin..kekananlah aku… kalu kekiri anginnyer.. kekirilah aku… klu sesiapa yang rasa aku x di perlukan sila bagi aku borang 4 keping ok.. tuk aku log out dr hidup masing2..sebab aku bnyk lg nk kene pk..rancang.. sebab satu2 memeningkan aku..

Aku merungut?? Memang aku suka merungut..aku kecoh….?? memang aku kecoh.. sbb ini aku.. terima kasih sebab dapat knal aku mcm ni.. dr dulu aku mmg macam nih..

Halatuju???Masih di persimpangan…bukan antara kejaya dgn belajar..sememangnya masa depan dan masa depan.. xpasti x diketahui.. papepun akucuba…………….

Manz319 2-zero-one-1

Tuesday, April 12, 2011

INTRA- Intra Nak Tamat.. Report??? Alamak!!!!!

arini dah 12 April 2011 bersamaan lagi 11 ari lg intra aku nak tamat...
ntah la.. risau gak aku bile aku fikir.. sebab report x jalan lagi........
bahan masih dicari.. maklumat masih hendak dibocori huhuhu. bile ntah agak nya semua ni akan bermula...sebab aku perlu paksa diri tuk abiskan sebab ini perjuangan aku yg penghabisan....

dan.............


aku akan abiskan................
tapi...........


mcm mane ek???
papepun selamat kepada geng2 yang akan tamat intra..
jadikan pengalaman sebagai panduan........
ilmu mesti datang dgn amalan...
biar sampai ke negeri china...............

ok la..
papepun report??? alamak!!!!

manz319 2-zero-one-1

Saturday, April 9, 2011

Aku Pilih Simpang itu......

Tekad.. Yakin... akan persimpangan itu...
aku pilih... aku cari........
jawapan yg aku cari.. mcm sudah kutemui..
harapan adalah yang terbaik..

semoga pilihan yg dibuat
adalah yg terbaik bg aku.............

manz319 2-zero-one-1

Monday, March 28, 2011

aku runsing.............

dari semalam aku runsing..
semalam aku runsing.....
aku runsing..
runsing.....

aku runsing sbb benda tu..
pilihan yang x pasti.....
adakah betul ke tak...
aku cbe cari jawapan..

semuanya tentang masa depan....
masa depan yg tak pasti..
adekah cerah..
adekah gelap......

pendapat yg aku perlukan..
yang mane baik..
yang mane terbaik.
sebab aku nk yang terbaik...

fikiran aku runsing..
dari semalam aku runsing..
itu je yang aku fikirkan.....
x dapat nk fikir yang sebetulnya.......

aku tidur...
lupekan sebentar..
kerunsingan yang melanda......
aku lega...

bgun dari tidur...
die datang lagi..
seperti meminta-minta jawapan
aku.. x dapat nak bg jawapan.....

tapi arini aku dah dapat nasihat..
dah dapat jawapan..
walaupun sebenarnya...
masih kabur...

perlukah aku teruskan..
perlukah aku batalkan..
semuanya di tangan aku..
tapi aku...angkat tangan pun x dapat...

apepun jawapan aku dh dapat...
walaupun bukan tetap..
tapi aku dapat satu jalan..
jalan menuju kearah...................???

Aarghhh!!!
aku runsing....
macam mane nih..
macam mane tu...

papepun aku runsing...................


manz319 2-zero-one-1

Sunday, March 27, 2011

tarik nafas... lepas...tarik nafas lepas.......

hmmm aku arini.. malam nih saat ni...tgh tarik nafas dalm2 sebab aku baru lepas exercise yg tbe2 kne aku buat...(atas arahan) so terpaksalah... untuk melegakan salur2 nafas aku yang kian dihimpit lemak nih.. aku tarik nafas.... lepas.. tarik... lepas..(klu nk ikut silekan) sbb aku rase sedikit lega.....

aku arini di atas jalan raya..menuju ke arah utara barat atas sebab2 tugas yang kian jauh.. kian hilang... hahahaha xde la.. kje la ape lg..... gaji blum masuk... hmmm aku kaget....

aku kje mlm...agak bz arini.. walaupun sume org nyenyak tdo...
bz arini mungkin bz esok...
walaupapepun keadaan kian tenang...
tapi aku x smpat la nk gd nyte die....hmm :( sowi sgt2...
mybe die dh tdo.. n aku harap die x trip.. :P(trip=majuk)

aku arini..
arini aku...
menjalani hari2 dengan cerita baru dgn suatu yang merunsingkan aku.......
khusus nya dalam membina masa depan. adakah ye.. adakah tidak...
tarikh tamat tempoh dh dkat.. macam x sempat nk menjalani hari2 gemilang,,,, hahaha grau je..

so aku dh penat papehal tajuk baru akan menyusul..
coz nk wt kje xde moood.. so berleter je la......
pape pun... aku
NK WISH DIE GDNYTE...... TIDO LENA-LENA TAU......:)


manz319 2-zero-one-1

Tuesday, March 22, 2011

Oh Tuhanku...

Oh Tuhanku yang telah jadikan,
diriku dari segumpal darah,
Engkau jua yang mematikan,
menilai amalku walau sezarah.

Jika Engkau hidupi aku,
aku mengharap perlindunganMu,
Jika Engkau matikan daku,
aku mengharap pengampunanMu.

Ampuni dosa dua ibubapaku,
lapang mereka dalam pusara,
itulah pinta dalam doaku,
jauhi mereka dari azab sensara.

Akhirnya kini aku meminta,
pada Mu Tuhan yang Maha KAya,
lindungi tanah air tercinta,
dari segenap mara bahaya.


bisik2:. terjumpa balik buku nota masa mengaji dulu....belek punye belek.. aku teringat lagu nasyid nih..sje nk kongsi ngan kawan2.. buat ingatan bersama..alangkah empangan yang seteguh itu pun akan pecah... inikan pula ego manusia.....erm.. hayati fahami...semoga sme2 dapat berkat insyaallah..

manz319 2-zero-one-1

Monday, March 21, 2011

YES!!!! or NO!!!!

Yes n No...memang senang nk sebut tapi.. yang sebetulnya susah nak mendapat kepastian antara kedua ni...nk makan,nk tido...semua bergantung kepada Ya atau Tidak nih..hmm
skang situasi tu dtg lagi.....aku tergantung........

adakah yes..
adakah no..
adakah aku perlu buat tak tahu tanpa ada apa2 keputusan......
tp ape yg pasti..masa tetap berjalan...............

adakah aku perlu membiarkan masa menelan aku..
adakah aku perlu berjaga2 supaya tidak ditelan masa tanpa berbuat apa-apa...

bila fikirkan balik.. situasi aku skang ni pun.. masih di jalan mati.. boleh kata antara dua simpang..
ke kanan or ke kiri..
ke kanan........berat tapi keliru..
ke kiri......boleh kata tak berat cuma.. itu je jalan yang aku ada..

ke mana aku harus menuju..??
pilihan adakah akan tepat.....??

ape yang aku dpt buat adalah........
tggu dan lihat
sebab masa tu akan sampai jugak...
harapan mesti adalah yang terbaik..



bisik2:. fikir sampai esok pun x abis...



manz319 2-zero-one-1

Saturday, March 19, 2011

Edisi Lima.......................

wah tora datang lagik!!!!! hahaha
edisi kelima akhirnya dapat di releasekan ari ni saat nih...
ayat x pandai tekan men tekan je la..................

dtg pun agak lewat..tertido nye pasal.....heheh tapi semua hajat untuk edisi kelima adalah cuaca...baik cuaca adalah ia..lagi satu sebab adalah rezeki...ada rezeki adalah ia........

melalui jalan yang sama..
menaiki tangga yang sama..
akhirnya bertemu di tingkat tiga..
senyum pun terukir bersama...

turun tangga..
setapak demi setapak..'
dua tapak demi dua tapak..
aku menapak..

hati gembira tak tau nk kata..
temu pula si bunga..
merah jambu itu pilihannya..
bukan pulak aku pnye warna..

aku lihat dia lihat..
aku dengar die dengar..
aku kata die kata..
aku senyap die pun senyap..

melalui jalan tar..
menuju ke destinasi..
destinasi dh tau kami pun pergi...
pergi menuju destinasi..

sgt mengujakan..
jalan yang agak panjang..
membuatkan aku ada lebih masa...
untuk dia.....

kelakar dgn telatahnya..
agak penakut...
melihatkan lampu2 yang bergerak..
padahal dah boleh jalan...(hahaha)

selamat sudah satu bahagian..
jalan sedetik lagi..
menuju kedestinasi..
aku dia dan mereka...

aku dan dia..
tertangkap...
terbang melayang..
bayaran mereka terima..

jalan sedetik lagi..
membuatkan aku dalam duniaku..
dunia yang bewarna warni..
bagaikan pelangi...

aku dia dan mereka..
satu tujuan satu matlamat..
utk berada di dalam dunia
bagai kita yang punya....

beriringan menuju cahaya.....
cahaya bergemerlapan...
berkelip2...
bagai istana yang penuh dengan kebahagiaan.....

indah..
memang indah....
dia memang indah..
bersama dia memang indah....

aku dan dia....
menyaksikan kemilau cahaya..
tapi kemilau itu hilang..
sebab die adalah bintang ku............

rasa yang x dpt nk ungkap..
mungkin aku baru merasai..
rasa yang amat menyegarkan.......
rasa ape yer???????

malam itu adalah yang terbaik...
terbaik dari yang terbaik...
sebab malam jadi panjang..
di iringi alunan jiwa......

aku dan dia..
melihat itik2 yang berenang..
melihat botol2 yang berkilau..
melihat lampu2 yang indah......

malam yang panjang akhirnya..
akan berakhir jua..
pulang dgn perasaan puas.....
puas dgn keseronokan....

tibe2..
die lapar daa..pegi lah makan ,
oder makanan obersi..
mee dan kueytiaw..
datangnye dari bandung....(kata nyer...:P)

hehehe....
masa untukj melabuhkan tirai....
tirai malam yang aku rasa panjang..
panjang yang aku xnak ada kesudahan....

sebab aku ada die.....

papepun.. balik sekali lagi dengan senyuman.........
senyuman yang akan kekal.......
di hati.....
aku akhiri dengan harapan akan ada edisi2 laen yang indah........
sebab ia memang indah.........



dh post kat cni..xkan ilang tau.. :PP



manz319 2-zero-one-1



Hampir Selesai..............

sedar x sedar aku dh nak abis praktikal dah.. sape tau kan aku dah hampir 3 tahun melayari proses menimba ilmu di tempat aku blajar sekarang..UNIKL BMI..jadi hampir selesailah pembelajaran diploma aku..bile igt2 balik ape yg aku dh buat dalam masa 3 thun ni ade la yang best dan ade gak yang x best .. x kisah la semua tu pengalaman bak kata org "jauh perjalanan luas pengalaman" kata aku plak.... "memori yang indah' ini macam datang hanya sekali sebab hari yang sama x kan berulang ... aku msuk kt cni dulu sebab keinginan aku tuk melangkah ke alam u sgt tinggi.. sebab rayuan yang aku buat selama 3x tak berjaya.. perjalanan bukan singkat tapi macam2 aku jumpe..mcm2 aku blaja..smpai la kt cni....kat cni aku dtg mula2 memang dgn semangat...dgn baju putih lengan pnjg..dengan tie..mase tu baru smpai... dengan x tau tempatnye.. kereta abg aku diarah memasuki pagar yang besar iaitu pagar UIA... mula2 tu memang terkejut sebab tempat nye besar bukan main...last2.. bukan daaa.... BMI ku syg ni kecik aje...just tumpang parking je hehehe...
daftar siap....bilik pun siap..tgkt 3.. penat jgk aku naik....
papepun situ la bermula hidup aku di BMI....

tuptaptuptap.. aku dh nk abis dah.cepat tul rase mase berlalu..bnyk kenangan dgn kwn2 sume..nak cte pnjg nt tkut x muat post blog nih....just aku cte cikit je..aku igt mereka..aku igt korang aku igt semuanya...
saat kita bersama..
saat belajar...
saat bermain...
saat copy mengcopy...
saat tdo dengan kje x siap..
saat tak tido mase nak final..
saat ..termenung depan mesin basuh...
saat tengok pokok..
saat tertengok tingkap..
saat nampak langit lari...
saat skekan die..
saat skekan mereka..
saat reject by mereka..
saat banded by mereka....
saat gelakkan mereka..
saat marahkan mereka..
saat saat yang aku rasa indah
dan aku xkan lupa...
sebab itu adalah salah satu perjalanan yang aku lalui............
yg dapat aku cakap kat cnie..

terima kasih..
minta maaf..
nice to meet u all..
ill never forget u all...

sekarang semua orang dh nk dapat sayap masing2....
sekarang semua akan terbang menuju arah masing2...

terbang lah......
terbang lah dengan upaya..
terbang lah dengan jayanya...
terbang lah menuju kejayaan...
terbang lah setinggi yang korang mampu...........
aku pun akan buka sayap.. tapi blum tahu arah nya..tapi akan ku doakan semoga korang akan berjaya.. tak kira la korang terbang kemana..
sebab korang sebahagian dalam PERJALANAN HIDUP aku selama 3 thun ni.........

sekali lagi terima kasih..............
semuanya..
atas kenangan........


ikhlas..

manz319 2-zero-one-1



Indah........

indah..
jika semuanya gembira..
jika semuanya tersenyum..

indah..
semasa beriringan..
semasa berkeinginan...

indah..
dapat melihat..
dapat mendengar..

indah..
rasa nikmat..
rasa hebat...

indah..
walaupun menapak jauh.
walaupun aku berpeluh..

indah..
adalah kita..
adalah mereka..

indah..
bagai bunga yang mengharum..
bagai tiang yang tegak di bawah malam.

indah..
lampu yang banyak..
lampu yang berbunga-bunga..

indah..
cukup indah..

keindahan yang kadang-kadang jarang aku rasa...
keindahan yang aku rasakan seperti anugerah..
keindahan yang aku akan hargai...

manz319 2-zero-one-1

Thursday, March 17, 2011

alamak dh lupee!!!

alamak aku ade benda nk conteng2 kt cni tapi mcm dh lpe..hhhmmm..
so just waiting 4 the idea to comeback....
just wait oke... edisi kelima akan menyusul nt k..
stay tuned...ia pasti yang datang dari hati...

manz319 2-zero-one-1

Edisi Empat....

edisi empat...
tak sempat tapi tak menyempat-nyempat....hahaha
kehadiran yang tak disengajakan tapi dah ada perancangan.......
waktu yang pendek..sekadar bicara seteguk madu.. sikit tapi manis...:)


manis bagai kan kek periuk......
kek periuk masak didalam periuk emakku dirumah...hahaha
aku2 skali kaco nyer... bese la nk belajar nanti senang hehehe.. edisi kempat yang singkat..
tapi.. aku dapat ambil berkat...

tapi memang manis....huhuu
aku dengan die je yang tau ape yang berlaku..
tapi ini yang buatkan aku semakin gembira...gembira yang kadang2 aku inginkan..

aku suka tengok die makan..
aku suka tengok die...
aku suka tengok..
aku suka!!!!!
dia.

manz319 2-zero-one-1

Edisi Ketiga...

wah!!! edisi ketiga datang lagi... berkobar2 hati ini untuk pergi ke sana sini....
aku macam biasa dengan semangat dengan harapan agar mencari yang sudi..kehkehkeh....
takde la.. just edisi ketiga ada kelainan ada kelebihan.. berjalan itu.. tidak... berborak itu.. ya....hahah edisi ketiga .. kali ini lebih menarik dan happening....ntah la kenapa sambil aku menyiapkan edisi2 nih.. aku macam epi sgt ... tak kisah lah.. sebab ini perjalanan hidup aku... becerita sekadar berkongsi.. lebih itu tidak.. aku tau korang kat luar sane mesti lagi happening kan?? papepun inilah perjalanan aku........huhuhuhu so edisi ketiga bersambung lagi.. kali ini aku hanya sebagai pemerhati.. pemerhati yang berhati merah hehehe
manusia biasa semuanya berhati merah..:P
aku
melihatnya...
aku..
mendengarnya..
aku
merasakannya.............

berdendanglah irama..berdendanglah lagu...mengusik jiwa dan sanubari...
longkang menjadi saksi akan kehadiran edisi ini..
membuatkan ia istimewa...
kenangan ini adalah yang baru aku rasa..baru aku terima..
jadi excited tu lebih sikitlah...huhuhuhu
aku dengan ceritaku... die dengan ceritanya...
teringat pulak cerita aku dan dia ..




Cerita di Bulan Disember....kerana semuanya bermula dari situ..
aku terharu..


warung belakang umah die :P


manz319 2-zero-one-1

Edisi Kedua......

tak lama selepas edisi pertama.. waktu dan hari yang sama sekali lagi menurut hati yang kadang-kadang teringin.. bukan paksaan bukan rayuan.. tapi keinginan hati sendiri mencari yang di impi...
aku sekali lagi melalui perjalanan yang amat menarik hati.....

berjalan kaki menuju destinasi.. bukan tasik bukan taman .. hanya berjalan mencari keperluan dalam masa yang sama mencari keserasian ,keharmonian dan kenangan....
aku tak kisah penat sebab aku tak penat....huhuhu
atuk menjadi saksi sebab aku bersantap di kedai atuk....kedai atuk yang memang terkenal..
kenyang dengan santapan.. kenyang dengan pandangan..hehehe

edisi kedua berakhir dengan harapan akan ada edisi yang ketiga...
balik dengan senyuman... balik dengan kenangan......
aku gembira lagi..:D






manz319 2-zero-one-1

Wednesday, March 16, 2011

Edisi Pertama...........


bermula dari satu tapak kemudian dari dua roda melalui suatu perjalanan yang pastinya menggembirakan.. edisi pertama adalah waktu bermulanya....
aku gembira dengan edisi pertama.. memang sekejap...tapi amat bermakna...
baru pertama kali bersua.. tapi macam dah banyak kali jumpa...
aku gembira dengannya...aku bahagia dengannya..
tak pernah aku rasakan saat yang bahagia macam ni. makne nya aku telah diberikan peluang dan ruang tuk merasainya... dan aku gembira...
ia adalah memori..memori yang tersemat dalam hati......
walaupun sekadar borak tak panjang tanya tak banyak..aku tak kisah sebab AKU ADA DIA...
balik dengan sepenuhnya keceriaan...balik dengan senyuman...

manz319 2-zero-one-1

Permata Hati...


Permata,intan,berlian dan emas ada harga ada nilainya....tapi kadang-kadang ade lagi yang lebih bernilai dari semua itu.. aku percaya semua itu...wujud nya sesuatu yang lebih bernilai dari itu..
itu adalah permata hati..

permata hati adalah rezeki, adalah juga suatu anugerah yang ramai orang impikan untuk memiliki..kadang-kadang sudah memiliki tapi tidak menghargai.. di dada akhbar banyak bukti dan banyak saksi..akan permata hati yang tidak dihargai..disisihi di kaki lima..masjid dan tidak ketinggalan di dalam tren..permata ini yang suci bagai kain putih yang belumpun diwarnakan tidak di syukuri akan kehadirannya.. mungkin cara kehadirannya adalah dengan cara tidak betul yakni bukan dengan akad..cuma yg putih itu suci...

permata hati adalah anugerah bagi diri ini walaupun belum menjalani akad..walaupun sekadar menjadi pak cik.. permata hati adalah permata keluarga yang hadirnya dari satu ikatan darah daging yang sama.melihatkan bagaimana telatah...nakalnya walaupun kadang-kadang darah menjadi naik huhuhu...tapi ia adalah permata yang perlu dijaga..dipelihara..

sekarang..
permata hati diri ini seramai empat orang.. masih kecil..masil belajar membaca..masih belajar merangkak dan yang paling baru..kehadiran yang terbaru..gembiranya diri ini dengan kehadiran permata-permata hati ini sedikit sebanyak membuat kan hati-hati yang sunyi menjadi riuh rendah semula..

itulah permata hati diri ini ...
disayangi..dikasihi...
comel-comel semuanya...hehehehe

dalam hati terasa tua kihkihkih :PP

itulah permata hati.. bukan emas..bukan berlian..

manz319 2-zero-one-1