Powered By Blogger

Sunday, October 23, 2011

Aku Bukan Sempurna..........


semua manusia bukan sempurna..aku tau tu..
aku manusia bukan sempurna..aku lg tau tu..
kelebihan x nmpk..kelemahan jelas kelihatan..
lalu berjalan la dlm keresahan......

masih dlm kekurangan ... aku tau tu.....
masih dalan kekeliruan..aku lg tau tu..
yg mane nk dikejar..yg mane nak dilari....
lalu berlari dlm kegelapan..

masa adalah emas.. aku tau tu...
hidup adalah ujian... aku lg tau tu..
kenapa masih belum sedar...kenapa masih tanpa sedar..
lalu terus hanyut dgn angan2...

menebal muka itu tak malu.. aku tau tu...
kite ade org buat x tau lg la kite malu...aku lg tau tu...
kenapa masih benci..kenapa masih menjauhi..
tatkala hati mahu mohon maaf..tatkala hati masih blum berkeras..
berlalu bagai di tiup angin.....

hujan itu rahmat.. aku tau tu..
hujan itu membuat kan kita kuyup..aku lg tau tu..
gembira utk hari itu..ceria utk hari itu..
dapt jd pengubat hati..pelengkap sanubari..
lalu senyum x sudah...ati x gundah....

kelam itu malap.. aku tau tu..
cahaya terang itu lampu.. aku lg tau tu..
dari gelap untuk terang...
usaha tetap diteruskan...
lengkapkan beberapa yg masih tak cukup..
baiki kerosakan..baiki kelemahan..
tatkala peluang masih ada..
sebab aku.....BUKAN SEMPURNA....

# x salah untuk diberi peluang kedua.....sebab kita sentiasa melakukan kesilapan.. sebab kita manusia..

manz319
"only us can choose our path of life"


Blogger Widgets