Friday, July 22, 2011

Alhamdulillah......


bersyukur kita ke hadrat Illahi,atas kurniaan rezeki,kesihatan,kasih sayang dan mcm2 lg....
kdg2 kite pk.. kdg2 kite lpe...
kdg2 kite takut kdg2 kte brani,,
itulah kita manusia...

seperti mana aku juga mnusia seperti korang..
pg td selamat lah seorang lg hamba Allah kerana telah dijemputNya...
di harap tenang di sana...

sekali lg ingatan aku.... mengimbau saat 3 thun dlu.. di mana
aku sendiri mengalami orang yg tersayang yg sudah pun dijemput Allah..
saat dari mula senyuman pada waktu pg yg terukir..
sihat kelihatannya......
sampai la saat.. aku pergi meninggalkannya seorang diri...
insyaallah semoga selamat hendaknya...

air mata utk meredakan...
gambar utk tatapan...
akal utk mengingati....
dan doa tuk mengiringi...

selamat hendaknya dunia Akhirat.........
manz319 2-zero-one-1



Wednesday, July 20, 2011

putaran jam adakah akan berpatah balik????

jam.. suatu alat masa yg semua org perlukan..
di situlah jam,minit dan saat.. yg amat penting dlm menjalani hari2,,
tapi adakah kita sudah menggunakan masa itu dgn baik????aku dlm 2 3 arini fikir kan soalan nih..
bukan ape kadang2 rase nk putar kan jam semula ke waktu dulu.. tapi kenyataan adalah realiti..
x boleh dikembalikan masa yg telah pergi...
yg tinggal...
hanyalah kenangan..

kdg2... rase nk putar jam tu balik..
kdg2...rase nk stopkan jam sebentar..
kdg2 tgk jam pun x tau nk wat ape...............
sebab aku..
mcm x gnekan masa yg lalu..
tapi itu untk renungan aku sendiri...
realiti..adalah sekarang...akan datang ..................

adakah aku akan menggunakan dgn baik????????????????/
aku cuba!!!!!

manz319 -2-zero-one-1-


Friday, July 15, 2011

jangan menyerah.........

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa

repeat reff1
repeat reff2



aku ske lgu ni... kdg2 bleh dapat inspirasi..
juga muhasabah diri.
juga motivasi diri..
agar x putus asa...
dalam kehidupan...


manz319-2-zero-one-1

Monday, July 11, 2011

what's in my mind?????

wah!!! mcm bese tgk je kan ayat kt atas nih??? xde ape.. korang bertuah sbb aku nk cte sal ape yg ade dlm pkran aku skang..
skang dh pukol 3 pagi... mata x mo pejam lg.. hati yg tgh rindu.. coz td dpt ckp kjap je .. yela kan org tgu lme :P
papepun sowi ea.... huhuu
ok ape yg ade dlm pkran aku skang????
of coz la... new post blog la.. pk2 nk wat entry....
x reti lak nk wat entry best2..
not very interesting really.
erm.. aku akan listkan ape yg ade dalam otak aku skang...

1-pk nk cri kje..
2-teringat sidia..
3-pk ape yg akan datang esok/mggu depan/bulan depan/thun depan
4-sediakah aku menyambut Ramadhan??
5-pk nk modified kete(walaupun bukan aku tuannye)
6-musykil knpe bulan ni MARA x Bagi duit..........
7-pk nk post ape kt fb(not sure yet)
8-pk nk melancong
9-pk nk tmbh lagu Jepun..
10-berangan2 dengan impian (aku dan dia)huhu malu rse :P

tu la yg ade dlm otak aku skang....
bnyk lg yg belum muncul...
tapi kdg2 mls layankan sgt sbb
nk lengangkan highway dlm otak huhuhu....

papepun.. life must go on...go forward...look back when we lost..
because... from where we come is where we came back..

harap sume kwn2 epi2 slalu k...
all the best to all..........

manz319 -2-zero-one-1-