Monday, November 22, 2010

cepat masa berlalu....................

hari itu aku pergi.

melangkah keluar dengan pantas ..

dalam menempuh hari yg hening terbentang.........

yg telah membuka ruang untuk aku teruskan hidup..

tapi..

aku macam terlupa sesuatu..

ketinggalan sesuatu....

yg sebenarnya suatu perkara..

yg agak penting..

aku tau..

segala yang bermula pasti ada akhirnya...

permulaan dulu adalah suatu yg istimewa...

kali ini aku rasa pengakhiran yg agak suram.....

sebab.. aku pergi.....

begitu sahaja..

kali ni..

dengan kesempatan yg ada...

ada sepatah dua kata.......

bagi memastikan pengakhiran kali ini..

adalah istimewa......

satu.......

terima kasih..

terima kasih atas pesahabatan...

terima kasih atas perkenalan...

terima kasih atas jasa jasa..

terima kasih atas kerjasama selama beberapa thun yg lpas..

aku menghargai sume tu...

dua........

tahniah......

tahniah atas kejayaan yg korang kecapi...

tahniah atas komitmen..

tahniah..sbb kita selesai melalui peringkat ini...

tiga...

maaf..

maaf atas ketelanjuran..

maaf atas kekasaran...

maaf atas ketidakselesaan..

maaf atas gurauan yg kdg2 mcm benci nk korang terima..

maaf jika kehadiran aku ni... buat korang x selesa..

sbb aku ni bukan sape2...

insan lemah..

empat..

halalkanlah..

halalkanlah segala perbuatan..

halalkanlah mkn minum..

halalkanlah jika ade yg terkurang atau terlebih....

kdg2 aku x sedar mudah lupa...

lima...

ingatlah......

ingatlah bahawa kita ni sahabat..

ingatlah bahawa perkenalan kita ni mmg indah..walaupun baru kenal..

ingatlah bahawa korang2 ni sume aku tkn lupa.. sbb kita adalah keluarga...

keluarga besar yg terbaik..

dengan ini aku rase.....

pengakhiran yg aku rase belum lengkap..

akhirnya akan lengkap..

bukan mksudnye akhir sampai disini..

hanya peringkat ini tamat disini....

jika ada peringkat yg seterusnya..

semoga korang berjaya..

x kire la ape bidang yg korang masuk...

segalanya aku harapkan yg terbaik.

sebab korang keluarga besar aku...

"walaupun secebis, kenangan itu tetap menjadi kenangan.... " :)

"once we become frenz.... it will be 4ever..."

manz319

Lelap Mata Tapi Tak Lena.............

ia dtg seperti mimpi....

berlegar2 di benak di fikiran..

sampai lelap jd x lena..

aku bertanya kenapa???

xde spe yg boleh menjawabnyer..

ape masalah, ape runsingnya ..

sampai x lena..

walau mata pejam..

cuba berlari...

cuba menyembunyikan diri..

tapi masih..

masih terganggu....

benda besar ..

benda kecik..

semua menjadi mainan fikiran..

sampai fikiran melayang nun jauh disana..

lagi2...

dalam masa penghujung ni..

dlm tempoh belajar.

walaupun nampak macam lama..

tapi...

cepat je ia berlalu..

sedar2...

hampir ke penamatnya..

cubit seribu kali pun..

memang akan sakit..

sebab..

ia adalah benar2 terjadi...

kemana arah....

kanan atau kiri..

utara atau selatan..

belum dpt diputuskan lg..

tp ape yg pasti...

keutamaan yg perlu di ambil kira..

kira.. mcm 1,2,3.

tak...

tak semudah A,B,C..

di telan sejuk.. di hirup beku....

tapi..

masih ade hajat dihati...

yg belum dipenuhi...

harapnya suatu hari nanti..

akan tertunai...

sebab..

mata sentiasa melihat..

sebab...

hati sentiasa bertanya...

akan hadirkah hari itu..

melihat kan situasi..

keadaan sekarang..

memang tak mengizinkan..

belum berpeluang..

hanya kewujudan yg boleh dimaklumkan..

walaupun hanya sekadar jelingan..

ia tetap membuktikan..

diri ini wujud..

wujud bukan dalam khayalan..

tapi..

kenyataan...

lagipun..

kita hanya merancang...

semua yg berlaku..

adalah kehendakNya..

runsing..

celaru..

konpius...

serabut..

kusut..

berbeza ejaan..

tapi..

memberi kesan yg sama....

LELAP MATA TAPI TAK LENA......................

selamat berjuang wahai sahabat..

wahai sahabat..

kuatkan lah semangat mu..'

dlm menghadapi ujian Allah..


wahai sahabat..

ketahuilah kamu

bahawa kami sentiasa di belakang mu..

memberi semangat..

tanpa putus...

dengan sepenuh hati..


wahai sahabat..

kamu perlu tabah...

sebab ramai yg menyayangi mu...

menunggu mu diluar..

menunggu dengan harapan...

untuk kamu kembali ....


wahai sahabat..

terimalah ujian ini dgn redha...

berjuanglah tanpa putus asa..

kerana kami semua bersamamu.....


wahai sahabat...

kuatkan lah hatimu..

kerana doa kami...

sentiasa bersamamu..

insyaallah...

kamu akan selamat.........


wahai sahabat..

dalam kami menantikan kepulanganmu..

kamu telah dijemput Allah...

sayu hati kami mendengar berita itu..

namun kami redha akan pemergianmu...


wahai sahabat..

selamatlah kamu disana

hanya doa yg kami dapat kirimkan..

agar kamu tenang disana..


wahai sahabat..

semoga roh kamu dicucuri rahmat Allah S.W.T

Amin...........



Secebis kenangan.. part 4 (FINALE)

sampai kini..

aku masih belum dapat mendekati kamu...

mungkin kamu bukan untuk aku..

tapi aku masih ingin...

mendekati...

adakah ini ujian-Nya???

adakah aku x layak untuk kamu??

hari ini..

tgl lg beberapa minggu sje lg..

kita akan mengikut haluan masing2.......

walaupun mungkin akan bersua..

tp mungkin hanya sekadar melihat...

tp aku harap kamu berjaya dengan haluan kamu..

walau sape2 pon jodoh kamu....

aku harap kamu bahagia....

yg terbaik hanya untuk kamu..

aku...??

akan meneruskan..

mengikut haluan yg akan cuba aku harungi..

mungkin jalan kita berbeza......

spe tahu. suatu masa nnt kita akan ketemu lg..

hanya dengan izin-Nya

aku berharap...

senyuman yg kamu selalu lemparkan....

akan kekal terukir di wajah kamu..

sampai bila2....

aku..

masih dgn senyum ku

melihat akan kebahagiaan kamu...

ini lah secebis kenangan aku dgn kamu......

WALAUPUN HANYA SECEBIS....... KENANGAN TETAP MENJADI KENANGAN.....

Secebis kenangan.. part 3

tapi apekan daya..

masa bahagia x lama..

mungkin salah aku.... memaksa kamu..

aku xde niat nk memaksa..

tp mungkin cara aku yg buat kamu rimas...

aku mengerti hidup ini ..

ada pasang surutnya..

tapi aku masih belum berpeluang..

berpeluang utk mengenali kamu...

aku tetap cuba..

utk dekati kamu..

memperbaiki kesilapan..

dgn harapan akan dpt mendekati kamu...

sampai kini.........

Secebis kenangan.. part 2

tu yg membuat hati ini................

mcm terikat....

mcm tertarik..

aku igt jgk ade mase tu...

kamu ade tnye kenapa nk kenal dengan kamu.....

jawapan yg aku bg ...

aku tertarik sebab melihatkan kesopanan kamu..

x tau la.. tp itu yg aku rase..

tp kamu ketawa ....

aku x tau ape yg kamu rase..

tp aku gembira..

pada waktu itu aku rse macam suatu permulaan yg baik.

dalam nilai persahabatan ini....

yg mungkin buat kan aku lebih bahagia...

tapi apekan daya.......................

Secebis kenangan.. part 1

ada suatu ketika kita bersua buat kali pertama..

mata bertentang tp x de rasa...

mungkin belum mengenali...

tapi...

hari demi hari...

aku lihat akan kamu........

mcm ada satu rasa...

dup dap dup dap dup dap....

pelik..

kenapa rasa mcm ni..

adakah hanya perasaan yg perasan...

atau hati dh mula tertarik..

hari semakin hari..

hati teringin untuk dekati..

dekati kamu..

adakah kamu juga begitu???

kdg2 memang mustahil..

tp bnda dh ske....

bertindak mengikut hati....

yg kian memberontak......

ada suatu ketika itu....

sedang aku menikmati makan tgh hari..

kamu lalu dgn senyuman..

wah.......

gembira aku melihat.. akan wajah kebahagiaan..

yg terserlah dari segi2 wajah kamu..

itu yg membuat hati ini................


aku bukan superbike....

aku bukanlah superbike

aku juga bisa hangin

jika moto LC mu

pergi meninggalkan aku.


kwn2 ku slalu berkata padaku

laki2 x boleh hangin.

harus slalu kuat harus slalu laju

harus bisa jadi tahan hangin.


tapi ternyata sakit nya ati,

buat aku berangin.


aku bukanlah superbike

aku juga bisa hangin

jika moto LC mu

pergi meninggalkan aku.


kwn ku selalu memarahi aku,

jika KRISS ku pergi laju.

kata kwn slalu klu laju2,

tanda kemarahan.


tapi ternyata sakit nya ati,

buat aku berangin.


aku bukanlah superbike

aku juga bisa hangin

jika moto LC mu

pergi meninggalkan aku.


wahai kwn ku, maafkanlah aku

jika aku masih berangin,

aku masih belum bisa slowkan kriss ku,

aku berjanji tuk tdk lagi hangin kena tinggal....


aku bukanlah superbike

aku juga bisa hangin

jika moto LC mu

pergi meninggalkan aku.......


p/s: adaptasi lgu aku bukan superman lucky2... :P