Friday, May 6, 2011

kita manusia.............

Kita manusia..

Semuanya ada pendapat..

Semunya ada hujah..

Semuanya tegakkan hujah masing2..

Semunya pangkah hujah masing2..


Kita manusia..

Ilmu tinggi diangkat..

Ilmu kurang di pijak..

Duit lebih lindungi..

Duit kurang di benci..


Kita manusia..

Kebenaran yg kita sangkalkan..

Kesalahan yg kita akurkan..

Kebenaran menjadi palsu..

Kesalahan menjadi isu..


Kita manusia..

Salah orang mmg nmpk..

Salah sendiri..pandai sembunyi..

Betul org buat2 x nmpk..

Betul sendiri ..tunjuk bg org nmpk..


Kita manusia..

Memang dunia kita berkongsi..

Memang dunia kita sangsi..

Sebab kita ada hati.

Sebab kita x reti2..


Kita manusia..

Ego x kira masa..

Umur di ukur..

Sijil di tengok..

Ego..adakah tinggi mengikut umo dan sijil???


Kita manusia..

Cemburu setiap masa..

Boleh kata membabi buta..

Serang tanpa usul periksa.

Salah sangka malulah diri..


Kita manusia..

Perlu sentiasa perbaiki diri..

Perlu sentiasa berbakti..

Orang berbudi kita berbudi..

Orang berbakti kita berbakti..


manz319 2-zero-one-1

Fakta…

aku seorang bz body (fullstop!!)

Klu sape2 knal aku msti tau……….

Positif bg aku - just amik berat……nk tau cerita org.. (perkembangan terbaru)

Negative bagi aku- diorang(jika ada)akan kata aku jage tepi kain diorang..sebok hal diorang.

Aku bukan ape setaka tnk tau perkembangan..bukan nk menyebok die mkn ape,tdo ke…erm ntahlah.. tapi aku sendiri ade benda yg aku x bpe nk cte ngan org.. ade la certain2 part……

Aku mmg macam nih…nk wat cmne kan..tapi just amik berat.. tapi klu x ske..benda leh setel hahahaha bgtau n I will go away………………. If im nothing here why I can sit watch u doing something..doing nothing but mmg something..

Fikir2 balik….

Ade ker.Yg amikberat…… timbang kilo akunih..

Klu ade ok la….. x sia2 la aku wujud or munculkan diri.. kat cni..

Klu xde ok la…. X tmbh berat korang..hahaha

Tapiakupaham masing2 adehidup masing2..jalan masing2.haluan masing2..

Silakan… dengan haluan..dgn hidup.. sebab aku………setiasa ada di sini..

Dengan haluan…dengan hidup aku skang….

Stidak2nye..family aku ade..Alhamdullilah..walaupun seorang telah pergi.. aku…syg mereka..

Paling tidak pun..klu aku dapat ringankan beban diorang.. aku epi dah……sebab aku lahir ade jgak yg leh aku wat..dalam berbakti.. bukan untuk meninggi diri Cuma.. aku fikir klu aku (mohd azsman shah) wujud di sini dapat gembirakan orang.. walaupun ckit aku akan epi..

Sebab setidak2nya kewujudan aku ada gunanya…. Memang tugas manusia untuk jadi khalifah muka bumi..aku tau tu.. Cuma…. Kepuasan hati semua kau tak dapat nk penuhkan sbb aku manusia biasa…..

jadi.. ini aku....


manz319 2-zero-one-1

Selesaiii.......

Sekarang telah selesai semuanya..selesai dalam pembelajaran aku dalam diploma.. diploma yg aku harap akan lulus dan aku akan gunakannya dalam pencarian kerjaya aku selepas ni..belajar?? masih ragu2 mungkin di masa lain insyaallah bukan ape.. ade yang lebih aku peningkan atau fikirkan… masa depan..masa lalu… kadang2 amat memeningkan.. sebab diri aku adalah aku…aku masih termenung di atas pagar……menunggu masa jatuh…..atau pun bagaikan lalang……..bergerak mengikut angin….

Klu kekanan arah angin..kekananlah aku… kalu kekiri anginnyer.. kekirilah aku… klu sesiapa yang rasa aku x di perlukan sila bagi aku borang 4 keping ok.. tuk aku log out dr hidup masing2..sebab aku bnyk lg nk kene pk..rancang.. sebab satu2 memeningkan aku..

Aku merungut?? Memang aku suka merungut..aku kecoh….?? memang aku kecoh.. sbb ini aku.. terima kasih sebab dapat knal aku mcm ni.. dr dulu aku mmg macam nih..

Halatuju???Masih di persimpangan…bukan antara kejaya dgn belajar..sememangnya masa depan dan masa depan.. xpasti x diketahui.. papepun akucuba…………….

Manz319 2-zero-one-1