Tuesday, July 1, 2014

Perut.. Kenapa curang....


hye sume...(jika ade pembaca) huhu...

Hari ni hari Selasa bersamaan dengan 1 JULAI 2014 dan 3 RAMADHAN 1435H.
hari ni jugak la aku kerja kt cni dah 5 hari..

so hari  ni aku dh duk kt ofis lain..alamat die.. Bilik 3 Meja, Sebelah tandas..atas Surau..huhuhuhu
so kt cni.. aku just fokus on my report.. report... port.

eh lpe plak.. tjuk entry kali ni.. aku mmg rse nk clash!!

clash ngan perut sbb die dh menduakan aku..dengan tandas tepi ofis aku nih..beru knal dua hari dh curang..
hmmm

arini sakit prut wo.. tndas 2 kali pg... jap lg 2 kali lagi.. mcm xde benda dh ni..huhuhu ni pon mencucuk2 rse..
papepon aku nak wish SELAMAT BERPUASA DAN BERAMAL IBADAT kepada korang sume...

maafkan salah silap aku selama korang kenal aku.. bukan x sempat raye.. just nk minta maaf..
kadang2... mulut bicara.. perbuatan bergema.. terusik hati jiwa n raga korang.. 20 jari aku susun.. insyaallah semoga kita semua diberkatiNya Amin......



Wednesday, June 25, 2014

SECOND DAY.. Lambat memang lewat!! :P

10 minit!! itu kelewatan yang aku buat semalam yakni ari kedua aku kt cnie...
so cerita hari kedua pastinye akan mencerita tuk hari yg pertama....... dlm masa yg sama ari ni ari yg ke...1 ..2...3.. ha.. bru 3 hari??? lmbat nye mse berlalu.. huhuhuhu rse mcm lme je mase.. so smalam aku x smpat nk update ini entry so.....


cerita hari pertama, kedua akan dicerita pada hari ini...sekian...

cerita hari pertama isu die...ronda2..
heheh kje hari pertama biasalah. observe environment atau pun kate kite.. serap suasana kerja kat cni... x bnyk beza just kapasiti yg membezakan kita.......1 warehouse die 4 atau 5x ganda kite punya so.. jalan la gedek2.. sampai kat hujung...
GLT

RUNWAY TO HIGHWAY........
RACKING...


STNBY.....


so ape yg aku serap???

ofis ni ade 1 head..1 manager..2 exec. dan kerani klu x salah..7 org wanita dan 2 wanita bahagian admin...sori2.. sume udeh berpunyer...xde yg single..kikiki selamat!!!
so apa yg kuduga tidak menjadi....

"KU DUGA BUNGA , YANG DATANG BUNGLA":p

itu lah kata2 makan dia!! hahah abg maou boli kaappeett!!! manyak murah woo..
yang buat aku bukak mata yg sepet ni..
sebab.. kite kat pekan ni semua melayu dan aku respek sape yg kat pekan sggup ot smpi mlm..
kje kuat tuk cari rezeki..
aku respek.. iyeee... aku respek,.. sbab kat cni belum ade yg aku nmpk melayu ot..
mybe process or procedure masih dlm pembinaan....sebab pada malam aritu.. hanya aku dan bungla2 nye menanti kehadiran sang kepala besi.. datang mengambil barang.. so smpai kol 10 jgk la..so something is not gud here.. WHERE MALAYSIAN?? just me???

nonononono...........x boleh biarkan..  jika BUNGLA berkuasa,KITA x tau kemana...









tu cerita semalam...kenang ku dlm doamu....(bg yg mengingati n merindui)***

baju putih seputih kete en.zamri... itula uniform aku hari semalam.. segak .kacak..kate org la.. bukan kte sye..hikhikhikhikhik... pagi mcm bese...tersedar lmbat sedikit sebelum menghayunkan cebok.. dush2!! bedebush!! bestnyer mandi...hihiihi

enjoy2...pastu tersedar dr lamunan.. alamak dh lmbat..
so dh siap2 mekap..aku start kete jalan...

dengan kelajuan angin (aircind no 2) gedek2 kete jln dlm jem.. smbil dengar radio yg asyik2" klu nak berjaya ooooooo" iklan ASB2.... lmbt pulak..

makan kat cni.. pagi macam makan tengah hari.... berlauk pauk...makan x mauk...huhuhuu
x bpe lalu mkn siang..kondisi sangsi lagi....

huhuhuu....
SENYUM CKIT........:)
so blik semalam lmbat jgk.. kol 8....ade kemajuan

g tgk rumah... dkat prima U... so jmpe rumah..tapi dalam mencari rumah memang mencabar....
kelok2.. umah.. no salah..so..
guard selaku org BUNGLA yg di beri kuasa...untuk menjaga rumah2 tu.. tlg aku cari..

so mlm td ketemu.... rumah waaahh... boleh thn.. siap sedia..tgl duduk je..
huhuhu
..
so tuk semalam dan kelmarin aku dah cte...hari ketiga... aku akn story esok pg..k..
keje leklok.. snyumlah di mane sje anda berada..


"SENYUM ITU UBAT.......KAWAN ADALAH SELAMANYA"

Monday, June 23, 2014

First day....... Lambat tapi tak lewat.:P

pagi ni aku terkejar2 dalam mencari halatuju ke KLB ni ..haha men x nyer.. check dalam Google Map xde ..hahah smbil drive pg td install WAZE... Alhamdulillah...berjaya sampai akhirnye... debar2 mmg rse sbb sorang je kt situ.. huhuhu..


dh g tgk warehous die... luas jgk.. rack rapat2 barang ketat2..
hahaha gurau2... xde brg mmg pelbagai. so ape yg aku buat hari ni... taip entry ni.. pastu nk tgk diorg kje.. so its begin.


p/s: kawan2 x aku lpe..
ofis aku.. temporary.....aircond die x rosak..

manz319- REWRITE.

dear friends........
hehe..

lme betul x masuk dalam ini rumah... bukan setakat sawang, berhabuk berdebu di angin lalu......ceewwwAHH!!

so dlm entry kali ni..

aku nk kongsi pengalaman/perjalanan...sebulan sebab aku hari ini kene keje dkat KLB(Konsortium Logistik Berhad) kat shah alam...

so cerita sebulan akan di kongsi..

sebab aku ada kawan2 yg aku tggl kan kat pekan.. selain family n tersayang, aku rindu diorg jugak.. sebab seronok keje kat pekan tu.. macam ragam ..n tanpa ragam xde lah pelangi...


ps:// hope diorg p[on rindu aku.. kikikiki:P