Wednesday, October 26, 2011

kembara............


kembara..
x disangka.. x diduga..

kembara..
rase jauh.. rase seronok..

kembara..
jalan raya..lebuh raya..

kembara..
jambatan panjang...masa x panjang..

kembara..
ke barat..ke utara..

kembara..
berjalan..berhenti..

kembara..
ada kanan...ada kiri..

kembara...
LPT dan PLUS...NKVE dan SKVE...

kembara..
redah kenduri..makan free...

kembara..
riuh rendah..ketawa indah..

kembara..
wira..semata-mata kerna wira..

kembara..
makan..makan..makan..

kembara..
kad...duit dan kad...

kembara..
kenangan..ingatan..

kembara..
rezeki..dari Dia Illahi..

Sunday, October 23, 2011

Aku Bukan Sempurna..........


semua manusia bukan sempurna..aku tau tu..
aku manusia bukan sempurna..aku lg tau tu..
kelebihan x nmpk..kelemahan jelas kelihatan..
lalu berjalan la dlm keresahan......

masih dlm kekurangan ... aku tau tu.....
masih dalan kekeliruan..aku lg tau tu..
yg mane nk dikejar..yg mane nak dilari....
lalu berlari dlm kegelapan..

masa adalah emas.. aku tau tu...
hidup adalah ujian... aku lg tau tu..
kenapa masih belum sedar...kenapa masih tanpa sedar..
lalu terus hanyut dgn angan2...

menebal muka itu tak malu.. aku tau tu...
kite ade org buat x tau lg la kite malu...aku lg tau tu...
kenapa masih benci..kenapa masih menjauhi..
tatkala hati mahu mohon maaf..tatkala hati masih blum berkeras..
berlalu bagai di tiup angin.....

hujan itu rahmat.. aku tau tu..
hujan itu membuat kan kita kuyup..aku lg tau tu..
gembira utk hari itu..ceria utk hari itu..
dapt jd pengubat hati..pelengkap sanubari..
lalu senyum x sudah...ati x gundah....

kelam itu malap.. aku tau tu..
cahaya terang itu lampu.. aku lg tau tu..
dari gelap untuk terang...
usaha tetap diteruskan...
lengkapkan beberapa yg masih tak cukup..
baiki kerosakan..baiki kelemahan..
tatkala peluang masih ada..
sebab aku.....BUKAN SEMPURNA....

# x salah untuk diberi peluang kedua.....sebab kita sentiasa melakukan kesilapan.. sebab kita manusia..

manz319
"only us can choose our path of life"


Saturday, October 8, 2011

KONVO 2011 - Tawa Indah Senyum Meriah.............

majlis aku hari ni........
konvo....
kini aku bergelar graduan ..
hehehe gembira rasenye sebab sekarang diploma yg aku belajar telah diiktiraf..
dengan selesainya konvo nih aku sudah kompeten dalam kelayakan diploma ..walaupun sekadar diploma..
aku gembira. sebab aku telah menaiki satu lg anak tangga..

di tahap ni aku berhenti sebentar.. bukan tuk berhenti terus.. cuma keadaan yang belum mengizinkan...
tapi papepun hari ini.. minggu ini hari yg bersejarah bagi aku...sebab aku meraikan semuanya dalam satu......
termasuklah konvokesyen yg baru siang tadi selesai......
gembiranya aku kali ni aku nk kongsi ngan semua.. walaupun ade yang x baca aku nye post.. tapi inilah inspirasi dari hati aku...

firstly. 5 hb.... 10 bulan kte2..(sekadar maklumat)
secondly.. 7 oct.. my precious birthday..huhuhuhu jasa mak xkan aku lpe..x kerna rezeki Allah dan susah payahnya..aku takkan lahir..takkan ada dgn korang semua..
8 oct.. the day of the convocation day...Yeay!!!!!!!!!!!!
9 oct...meeting .........(j.f.y.i)huhuhuhu

so aku amatlah gembira.. dengan keizinanNya.. aku rasa gembira minggu ni..
so arini punye cerita.. sesi bergambar satu hari....fuhh penat jgk la..kalah artis woooo
hehehe.. papepun mendapat diploma dan berjumpa kwn2 semula adalah yg istimewa..
bukan ape.. masing2 dh mula dgn haluan.. dgn jalan.. maka bnyk la cerita...bnyk la tajuk..huhuu
apelagi PICC bergema la dgn suara kite orang nih....hahahah

papepun TAHNIAH...SEMOGA KORANG BERJAYA DI MASA DEPAN...............itulah doa aku tuk korang sume...semoga berjaya bahagia hendaknya...
2 KATA PENUTUP...............

TERIMA KASIH ..................................&....................................MAAF..................................
segala yg dtg dari aku.. sebab aku bukan sempurna.. tp korang takkan aku lupa.. :)









fotoshuttt.............................
my famili........










Saturday, October 1, 2011

Aku hari ni..........................................

aku hari ni...........
bermula menapak.. satu persatu..
masuk ke alam kerjaya.............
walaupun bukan setara dgn kelayakan.. 
aku cuba utk belajar..........
dari bawah..

keje bese je.. jd operator kilang..huhuhu tapi usaha utk mencari
keje yg sesuai tetap di teruskan..huhu
bukan ape buat mase ni cukupla tuk buat belanja..
klu dok umah je x buat pape..
makin berlemak la aku nih..hehehe
aku sekarang masih mencuba..
cari yg terbaik
tuk jd yg terbaik...
andai rezeki ada untukku..
akan ade ruang utkku..
menjadi yg terbaik...



insyaallah.......
bukan kereta aku.... posing sesaje je.....300k spe mau???




raya yeay!!!! gmbr2 raya... hahaha gle lmbt :P

anak buah sulung................ske sgt huhuhu

ucapan raye dari aku......

MANZ.................amacam jadi x???huhuhu

pagi raye.. posing dulu... :P

my family 2011 tapi kakak aku lmbt blik so ini je yg ade.. :)

ain.. cute x??

kakak ain.. ecah :) ayu bertudung.............

model jeriji besi

pakcik ajar anak buah main bunga api....huhuhu

eh korang nih!!! men leklok :)


PESTA BUNGA API HEHEHEHEHE....................