Powered By Blogger

Saturday, March 5, 2011

Perjalanan ini.......


aku..
melalui perjalanan ini..
dengan hati yang naik turun...
dengan rasa yang tak berapa enak...

aku..
melalui perjalanan ini...
untuk mengubat hati ini...
dari kegelapan yang diri sendiri carikan...

aku..
melalui perjalanan ini..
teringat kembali..
zaman dulu-dulu..

aku..
melalui perjalanan ini..
wajahnya terbayang...
kata-katanya terngiang-ngiang...

aku..
melalui perjalanan ini..
untuk kembali....
merindui...

aku...
melalui perjalanan ini...
indah dulu indah sekarang...
sedih dahulu gembira sekarang..

aku..
melalui perjalanan ini..
ketenangan dicari..
kedamaian diimpi...

aku..
melalui perjalanan ini..
menilai diri..
menilai untuk memperbaiki...

aku...
melalui perjalanan ini...
menuju kedepan..
walaupun depan tu jauh..

aku..
melalui perjalanan ini..
dibuai lagu-lagu melayu..
bertemankan sayup kicau burung...

aku..
melalui perjalanan ini..
memilih jalan sendiri..
semuanya untuk yang terbaik..

aku..
melalui perjalanan ini..
cuba berusaha..
demi sebuah kebahagiaan...

aku..
melaui perjalanan ini..
mencari sebutir cahaya..
cahaya yang hakiki..

aku..
melalui perjalanan ini..
dengan hati....dengan rasa..
selamat hendaknya untuk selama-lamanya...

manz319 2-zero-one-1

Blogger Widgets