Powered By Blogger

Wednesday, March 16, 2011

Permata Hati...


Permata,intan,berlian dan emas ada harga ada nilainya....tapi kadang-kadang ade lagi yang lebih bernilai dari semua itu.. aku percaya semua itu...wujud nya sesuatu yang lebih bernilai dari itu..
itu adalah permata hati..

permata hati adalah rezeki, adalah juga suatu anugerah yang ramai orang impikan untuk memiliki..kadang-kadang sudah memiliki tapi tidak menghargai.. di dada akhbar banyak bukti dan banyak saksi..akan permata hati yang tidak dihargai..disisihi di kaki lima..masjid dan tidak ketinggalan di dalam tren..permata ini yang suci bagai kain putih yang belumpun diwarnakan tidak di syukuri akan kehadirannya.. mungkin cara kehadirannya adalah dengan cara tidak betul yakni bukan dengan akad..cuma yg putih itu suci...

permata hati adalah anugerah bagi diri ini walaupun belum menjalani akad..walaupun sekadar menjadi pak cik.. permata hati adalah permata keluarga yang hadirnya dari satu ikatan darah daging yang sama.melihatkan bagaimana telatah...nakalnya walaupun kadang-kadang darah menjadi naik huhuhu...tapi ia adalah permata yang perlu dijaga..dipelihara..

sekarang..
permata hati diri ini seramai empat orang.. masih kecil..masil belajar membaca..masih belajar merangkak dan yang paling baru..kehadiran yang terbaru..gembiranya diri ini dengan kehadiran permata-permata hati ini sedikit sebanyak membuat kan hati-hati yang sunyi menjadi riuh rendah semula..

itulah permata hati diri ini ...
disayangi..dikasihi...
comel-comel semuanya...hehehehe

dalam hati terasa tua kihkihkih :PP

itulah permata hati.. bukan emas..bukan berlian..

manz319 2-zero-one-1
Blogger Widgets