Sunday, May 16, 2010

Tolonggg !!!!!!!! Makkkk !!!!!!!!!! :(


aku sesat!!!!! uwaa!!!
rase mcm x dpt balik pun ade.............
tu lah yg jd kt aku arini............
sebenarnye ade urusan yg nk diselesaikan jadi perlulah aku pergi kt tempat tu. maklum la kali pertama lalu situ... msti la x tau..
so dgn muke yg tembam nih aku wat2 tau jalan dlm tempat tu... last2 br aku perasan yg aku ade
tercicir barang...
alamak!!!! (dlm ati) mcm mane ni.. jalan pun x tau..........
sekali aku cbe cri jalan....... mula2 mmg la yakin tapi tibe2..............
ade simpang..... ke kanan... semak.. klu ke kiri... kebun pisang... so aku x mkn pisang
so aku x nk lalu situ.........
jadi aku terus jela...... skali ape yg aku nmpk???
jalan asing........... mcm xde org lalu.. dgn bukit yg tinggi.... just jalan tanah merah..
mcm jalan kat felda2...mksud aku dlm estate.. tp yg pasti aku nmpk pokok sawit dgn jelas.........
tp xde orang...
aku pk... nk teruskn ke or patah balik...........
berpeluh aku di buatnyer....
so aku pilh tuk patah balik....tapi..........
aku dh x jumpe jalan yg aku masuk td...
ape yg aku nmpk hanyalah.... satu lorong menurun ke bawah mcm gua...
sng cite aku nmpk tangga........
x sempat aku nk masuk...
aku terkejut!!!! coz nmpk ade 2 org asli.. tgh tgk2 n senyum kt aku ...
aku pun pe lg gelabah la di buatnyer..seram sejuk lak aku..
phm2 je la.. org asli yg ni aku mmg x paham bahasa die.. so aku terpakse mengalah...
dn wt2 phm ape yg diorg ckp..
tiba2... pandangan aku gelap... ilang segala warna yg bru aku tgk td.......
tapi yg hanya dpt aku igt... aku dibawa ke tmpt diorg.... nmpk samar2 mcm apartment..
terdetik lak dlm ati aku ni......
org asli skang ni dh maju ke???
bukan men tinggi umah die....
bile aku sedar je.. aku ade kt beranda....
tinggi tu....
x tau la tingkat bpe..tp aku cuak gak mse tu..
mane la tau aku ni nk kne kwin pakse ngn anak org asli tu...
pastu.. dengan tekad yg tggi.. aku lari............
tgh2 lari tu .. ade sorang prasan..
ape lg satu batalion bertombak la kejar aku...
mmg cuak wa ckp lu.. lari mmg x igt la..... mcm x de tmpt nk nyorok...
pastu.. jumpe satu umah.. aku yakin la.. melayu ..
ape lg trus masuk x dan bg slm...tibe2... org2 asli tu jmpe aku ..
dan ohhh tidakkk!!!! aku di kepung........
tibe2 ade satu mamat ni tlg...
die bgtau kt org2 asli tu aku kwn die...
so die ade brg aku yg tertinggal tu...
so aku pun terselamat......
lega rasenyer....
pastu...
terdengar... suara perempuan...
pgl name aku... Man!! Man!!!!!!!

aku pk mcm pernah dgr jer.. sore nih....
laaaaaaaaaaaaa.......................................
bru aku sedar sore tu sore sape..
mak aku daa.......
rupe2nye aku mimpi je td........
horror tul aku rase...
huhuhuu
so pe lg mak dh bising ... bgn la..
dgn lega atinye aku rse aku terselamat.....:)

p/s: pengajaran... jgn tdo petang2 nih... kn dh mcm2...
huhu
ok la..
till next time...