Powered By Blogger

Monday, May 10, 2010

~MIStErI CerMin~



cermin...
C..E..R..M...I..N...
sume org tau pasal cermin...
lpas mandi cermin... pkai bju... cermin... makeup... pun cermin.....
hidup kte ni mesti x lari dr cermin kn...
mcm aku sendiri pun cermin x lari...coz.. cermin ni btul2 tepi pintu kuar bilik.. so ari2 jumpe cermin hik3.....
hmm... tau x cermin ni bnyk misterinya...
maksud aku misteri tu bkn la yg seram2 just kegunaan yang pelbagai... mcm plasma kot x tau la btul ke x...sebutnyer.. coz lme dh tggl sekolah...:p..
masuk putih..
keluarnyer... rainbow kn...
so yg pertama....yg besa
aktiviti harian... pkai bju..sikat rmbut ke..
kedua...... besa la jgak...
meletuskn..gunung berapi....hehehe.. jerawat la... klu yg tgh hangat bercinta tu..
mesti jerawat besar2 hahaha...
ketiga..... jarang2...mybe xd ramai kot yg buat...
rehearsal dpn cermin... xkire la interview ke.. public speaking.. tuk keyakinan diri la katanye..
keempat... ni yg aku kdg2 buat..
klu mood xde or emo tetiba..... dpan cermin tu.. try senyum ngan org depan...
tgk die balas x?? klu die balas tu makne nye ok..klu x???? ntah la...:p
x pun tgk betul2... klu kite monyok jer.. tgk la cermin... lawa sgt ke kte monyok hahaha..
msti skali je tgk...huhuhu.. so smile to mirror like u smile to ur self.. so it will help u to recover from sadness.... jst try... :)
yg kelima.......ni yg kdg2 kite kne slalu buat.....
maksud aku kt cni....
kdg2 kite ni ... x tau la mybe korang lain situasinyer...
sng cte la.. kdg2 kite ni terlupa mane kita berasal... sape diri kite yg sebenarnyer....
ape perangai nyer... baik kite.... buruk kite......kdg2 terlupe @ terleka dgn mainan dunia...
aku x ckp org laen ok... masing2 dh besar...boleh pk sendiri
aku sendiri pun sme jgk la...kdg2 biasalah terlupa diri....perasan bagus...over.....
so dgn cermin ni la.. kite leh tgk balik... spe diri kita...
betul ke tidak haluan yg kite pilih..... sebagai jln tuk muhasabah diri.. betulkn yg mane x betul...
so ni yg buat aku pk...... bnyk btul perkara yg kite buat selama ni salah....patut la org x suke.....
kdg2 jgk... tgk cermin mmg la igt.. nk berubah.. tapi...
x berubah jugak.. so...diri sendiri yg tentukan....
itu lah..
antara misteri cermin..
bkn nk tembak spe2..jst kongsi jer....
aku pun bnyk kurangyer......
so sori 4 that... aku ni manusia biase...
x perfect.....
ok la tu je kot wt mase ni.. ade bnda len aku stori..
k salam...
:p






Blogger Widgets