Powered By Blogger

Saturday, January 8, 2011

Indahnye jika aku masih kanak2...


Indahnye jika aku masih kanak2...

Makan bersuap,

Baju berpakai,

Majok di pujok,

Tawa disuka....

Indahnye jika aku masih kanak2...

Hari2 adalah utk bermain...

Hari2 adalah utk bergembira..

Hari2 adalah utk berlari2....

Hari2 adalah utk memuaskan ati..

Indahnye jika aku masih kanak2...

Makan sepuas2 puasnya pastu tdo tanpa pk ape2....

Bgn hanya tuk bermain dan berhenti ble lapar...

Masalah xde utk di fikirkan..

Bebas melakukan apa di hajati....


Indahnye jika aku masih kanak2...

Nangis pun sbb lapar x pun nk marah..

Nakal pun kne pukul,tapi skit x lme..

X rase nak malu2 sbb x tau ape itu malu..

Nak itu di beli.. nak ini di beli..

Indahnye jika aku masih kanak2...

Ia adalah zaman kegembiraan..

Ia adalah zaman tanpa kesedihan..

Ia adalah zaman tanpa masalah..

Ia adalah zaman hanya tuk mkn bnyk...


Kini..

Zaman kanak2 ku sdh berlalu..

Skang bukan masa tuk bermain..

Hanya tuk berjuang tuk meneruskan hidup..

Melalui liku2 hidup yg pastinya mencabar...

Zaman itu adalah kenangan......


-KEKAL DALAM INGATAN-

Blogger Widgets