Powered By Blogger

Saturday, January 8, 2011

di tepi tingkap................

di tepi tingkap aku melihat....

suatu kehidupan yg sedang berjalan..

ntah yg terbaik atau pun yg terkurang..

tapi ia tetap berjalan...


di tepi tingkap aku melihat..

tingkap2 kecil yg menjadi mata.

mata yg membongkar segala kepalsuan...

membongkar sebuah keadaan..


di tepi tngkap aku melihat...

keluar masuk.....

input output..

naik dan turun...

hijau dan merah...


di tepi tingkap aku melihat..

barisan yg panjang..

kotak yg bertingkat2...

menampakkan kesibukan...

menampakkan kepayahan.

dalam menjalani hidup.......


di tepi tingkap aku melihat..

dia..

mereka..

aku..

duduk sendiri tanpa berkata apa2.

namun....

tingkap itu juga saksinya....

tingkap itu jugalah cermin kaca...

bukan plastik..

bukan besi..

tapi mudah retak...


di tepi tingkap aku jgk melihat..

warna yg pelbagai..

bunyi yg merdu....

pandangan yg indah agaknya..

sbb tingkap itu..

pasti disitu..


"tingkap itu tetap di situ"

by,

manz319....2-zero-one-1

Blogger Widgets