Tuesday, June 19, 2012

Kertas Litmus - adakah merah atau biru..???

hye all.. jmpe kte lg ea.. sori la aku lmbt wat entry..bz manjang.. idea mmg ade nk keluarkan tu yg payah.. papepun aku doakan korang sume sihat je..
ari ni entry aku ade kenemengena dgn sains.. mase sekolah dulu.. aku ade blajar kimia n wat so ever..
aku pling minat time kertas magic ni tukar kaler.. bukan la warne warni pun .. tp jst a red and the blue....
aku pun dh lpe.. tp yg pasti keasidan dan kelelakian...oppps.. kealkalian suatu cecair..
mcm hidup kite jgak x lari dgn keasidan dan kealkalian..

asid yg menghakis..manusia si pengikis..
alkali yg ceria..manusiapun gembira..
ini contoh ble mane sesuatu itu belaku yg akan menyebabkan suatu zarah itu bertukar sifat..


mcm tu la sikap manusia..ade sesuatu berlaku pasti ada kesannye.. lumrah alam..yg tersurat.. pasti ada yg tersirat.. hikmah pasti ada di sebalik sesuatu kejadian...
persekitaran kini sgt berpengaruh.. yg diaruh.. trus teraruh..aruh mengikut sungai2 kemodenan.... paksi jiwa yg berontakan.. namun aku .. masih di sini.. melihat suatu yg berbeza.. dari kaca mataku sebagai manusia.........
semuanya tentang jantung denyut..sampai terkentut..huhuhu:PMANZ319 2-ZERO-ONE-2


.