Powered By Blogger

Sunday, July 4, 2010

tak terucap dengan kata2.....

lidah terkelu melihatkan itu....
melihatkan itu yg memberitahu sesuatu...
sesuatu yg membuatkan jantungku berdegup laju.....
bedegup laju... sungguh laju....

aku tertanya....
kenapa perlu lidah terkelu..
kenapa perlu jantung berdegup laju.....
sedangkan ia belum lagi terungkai kebenarannya.....

aku tau sume yg berlaku ade hikmahnya...
tapi kadang2 hati xnak terima......
bukan nak bersandiwara..
ini adalah resam di dunia....

sume org tahu..
dunia ini hanya bgaikan pentas..
kita adalah pelakonnya..
tapi adakah aku hanya pelakon tambahan sahaja....

bukan mengeluh atau merungut...
mungkin ujian yg datang..
sape tahu....
yang dihadapan akan lebih mencabar...

betul semalam aku terkedu...
tatkala terbaca tulisan mu....
aku bru terasa..
bahawa bagaimana jantungku bagai nk luruh....

tapi aku cuba terima..
cuba menafikan...
perasaan yg kdg2 bertindak awl..
dari pemikiran...

berfikir..berfikir dan berfikir..
hanya itu yg dpt dilakukan..
demi mencari kesilapan diri...
yang membuatkan orang merasa benci.....

dibenci,dicaci.dihindari....(jika ada)
inilah diri..
yang sedang berdiri..
dalam pejalanan ini..
tuk mencari yang hakiki..
ibarat pelangi..
yang menyamankan hati...

berubah atau diubah....
baiki atau diperbaiki....
itulah diri ini...
yang masih mencari identiti...


.:bisik2:. penat yang amat.......






Blogger Widgets