Monday, August 30, 2010

selamat berkenalan..................

ni la yg org slalu sebut klu bru nk mula berkawan. aku pun x terkecuali sebut benda alah ni...
ape yg diharapkan adalah persahabatan yg kekal. kadang2 frasa "selamat berkenalan" ni ade mksud laen ye x?? niat nk tackle pon inilah ayat nye yg awl..mksud nye kne la kwn2 dlu.. tp time kwn2 ni la.. mase tuk terapkan nilai kepercayaan,keakraban sume la.. dalam konteks persahabatan yg mesra katanya...
kadang2 dlm persahabatan ni la org leh terperasan akan ketidak boleh percayaan seserang dlm tulusnye niat nk berkawan mane taknye.. kdg2 bru nk mesra2 dh terbuat taik(maksud aku kt cni lawak atau gurauan yg keterlaluan) kdg2 niat kita mmg nk gurau je.. kwn2 katenyer.. gurau tu tanda nk mesra2.. last2 gurau punye gurau kwn tu mrh la.. dh spoil.. bru nk kwn mesra2 ckit..
tp aku rse la klu nk berkawan tu kne la bgtau.. awl2 klu x leh nk gurau..x leh amik tau sal personal matter.(family or watever) pastu bgtau la lg klu x leh nyampuk klu tgh comment meng comment....klu ade lg.. patut awl2 dh kne trus terang.. senang gak klu aku pk kan.. x ssh kemudian hari..
aku tau len org len sensitifnyer.. aku pun ade benda yg sensitif.. tp klu ikut kan aku ni x la pandai borak sgt.. bising2 tu bese.. mmg dh habit.. klu x leh dgr2 aku bising2.. baik bgtau awl2..
tu la kdg2 mksud kita len.. org phm laen.. tu yg jd kontroversi tu... tu la pasal aku suh bgtau dtail2. sal terma n syarat klu nk berkawan..
sebab nnt menyesal plak klu dh mule berkwan...
aku bukan ape.. mcm aku la.. trus terang aku bukan peramah.. kdg2 x tau pun nk borak ape..
tp klu soalan aku tu ade feed back.. dan berlakunya sesi soal jawab secara bergilir2.. aku ok..
tp kdg2 kite ckp mcm ckp ngan tangga... sepatah kite tnye sepatah die jawab.
pastu kite tnye lg..
pastu kite tnye lg..
pastu kite tnye lg...
pastu bosan yg amat.........
aku ni jenis klu rajin tu akan nmpk la kerajinan walaupun sebenarnye x bpe rjin pon..
tp klu aku dh start mls.. mmg aku malas!!!!!
klu dh mls tu phm2 je la.. ikhlas pun dh lari kemana...
lg... klu nk tau sgt ... aku ni jenis yg x paham bahasa...
mesti ramai yg setuju klu aku ckp mcm tu... tnye la kwn2 aku .. msti diorang angguk.. agaknyer... kdg2 kite ni lpe mcm aku la..syok sgt borak2.. gurau2 smpai lupe dh terlebih...
kdg2 ade mase tnye bnyk sgt soalan... penat kwn tu nk menjawab..
aku bukan ape.. sebagai salah satu cara berkomunikasi.. so aku pilih tnye soalan.
tp klu aku je tnye soalan.. mcm ape dh...
baek aku senyap jer...
kdg2 aku jgk la.. lpe diri...
x la bgus mane.. tp bajet lebih........ korang x pasan???
lme2 korang pasan la... tu la aku ckp aku ni x phm bahase..
ade dh 2 3 org ckp aku mcm tu..
sbab.. kdg2 mmg la kite ske orang..
mstilah nk tau ..die wt pe..mkn ape ke. dan sebagainyer..tp mane laaku tau yg selama ni die rimas..spe suh x bgtau awl2??? last2 menyesal la plak.. kwn ngan aku....
ckp aku x phm bahase la.. ape la.. so skang aku nk open..ade spe2 yg ade terma dan syarat nk berkawan. print out.. pastu email kt aku..
nnt aku tmpal kt dinding umah aku bg aku igt..
sbb aku ni jenis x phm bahase..
aku jgk... klu korang nk tau,.. jenis negative thinking... x la slalu tp.. ade la...
bkn ape..kdg2 aku dpt rse akan kehadiran aku yg tidak di alu2kan...
klu aku dh rse mcm tu baik aku berambus je ............kdg2 aku jgk x phm bahasa melayu.. dh kne dh.....sori la.. aku ni mmg org melayu tp x bpe plak nk pandai paham bahasa sendiri.........
sori la yer...esok tlg print out.. pastue mail k.....
tp aku pk2 gak.. atau pun tertunggu gak.. org ckp "nyah ko dr hidup aku" sng je cte..
dgn senang hati aku bla...x yah nk kias2 ...ni bukan sastera...........ko ckp straight.. bg aku phm..
n aku chalo...

korang msti igt aku tacing kan.......
xde la klu nk tacing dh lme dh... aku x nk la. pk sgt bnda2 ni tp klu dh ari2 mcm ni..
ade mase kne chow jer.... lari???
ni bukan lari.. aku akan anggap sebagai memberi laluan utk org hidup gembira...
x perlu knal ngan manz/gabei/dll.. korg akan bahagia jgk.. coz bahagia itu kurniaan Allah S.W.T
alhamdulillah bg mereka yg bahagia.. aku pun tumpang gembira..
satu lg.. klu nk tau..aku ni bz body...
sume aku nk tau..
spe ble mne.npe mengape..
tp itu klu aku rjin r.....
tp klu switch mls aku dh on........Aku malas...........
tu la aku ckp kt atas... atau pun post2 yg lpas..yg mane aku berkata mcm ni: klu nk berkawan or watevr.. knal2 dlu..
tkut menyesal..
sbb aku ni gabei...
papepun teruskan la dgn korang nye perkenalan tu..
aku nk cuti sekejap..
bnyk hal la....
klu aku ade hati nk nyebok2.. aku kan timbul dgn sndiri..
x yah suruh....... aku sndiri jalan....
tp klu ade yg rse semak or rimas.. let me know...
so if i know... i will know.....
just that........

any way.. aku ni manusia biasa.. bnyk lemah nyer.
bersyukur la klu korang ade kelebihan.. atau potensi dlm hidup.
sebab bnda tu x kekal..aku pun sme la..
kene di igt kn..........
ni bru ckit..
klu aku wt list ni.. bnyk lg...
tp wt mase ni.. ni je la kot............
klu ad kwn2 yg knal.. leh sebar kan.
xpe.. aku ok..

just try to be my self... x perlu berlakon or pretending..
just me..
ok la.. dh kol bpe nih...len x plak..
selamat bersahur ..:)

.:bisik2:. aku open.......